Πέμπτη, 4 Οκτωβρίου 2012

Ιδιωτικοποιούνται 22 τουλάχιστον αεροδρόμια . Ανάμεσά τους το αεροδρόμια Ακτίου και Ιωαννίνων!






Μέχρι το τέλος του έτους αναμένεται να ξεκινήσουν οι διαγωνισμοί για την ιδιωτικοποίηση έως και 22 περιφερειακών αερολιμένων από το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ)
  
Όπως σημείωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, το εγχείρημα είναι υψηλής προτεραιότητας για τον φορέα και δεν θα γίνει ερήμην των τοπικών κοινωνιών.

Τα εν λόγω αεροδρόμια :

  • διαθέτουν το 50% της επιβατικής κίνησης της χώρας  
  • το 67% της κίνησής τους είναι διεθνής  
  • τα έσοδά τους είναι αποστασιοποιημένα από την ύφεση.

Δηλαδή όποιος κρατικός αερολιμένας   είναι κερδοφόρος τον παραδίδουν στους επιxειρηματικούς ομίλους!!!

Τα εν λογω αεροδρόμια έχουν χωριστεί σε  τέσσερις κατηγορίες.

Στην πρώτη ανήκουν Ρόδος, Θεσσαλονίκη, Κως, Κέρκυρα, Χανιά που έχουν κίνηση άνω του ενός εκατ. επιβατών κατ’ έτος (αθροιστικά το 2013 αναμένονται 13,4 εκατ. επιβάτες)

Στη δεύτερη ανήκουν Ζάκυνθος, Σαντορίνη, Μυτιλήνη, Μύκονος, Σάμος, Κεφαλονιά, Άκτιο και Καβάλα, που έχουν επιβατική κίνηση μεταξύ 250.000 και 1 εκατ. επιβατών κατ’ έτος και συνολικά εκτιμάται ότι θα έχουν 3,9 εκατ. ταξιδιώτες το 2013. 

Στην τρίτη κατηγορία ανήκουν τα αεροδρόμια στα οποία μετακινούνται από 75.000 έως 250.000 επιβάτες κάθε χρόνο (Σκιάθος, Λήμνος, Αλεξανδρούπολη, Ν. Αγχίαλος, Χίος, Ιωάννινα, Κάρπαθος, Καλαμάτα, Άραξος, Λήμνος) , που το 2013 εκτιμάται ότι θα χρησιμοποιηθούν από 1,3 εκατ. επιβάτες.

Στην τέταρτη κατηγορία ανήκουν τα πολύ μικρά αεροδρόμια, με επιβατική κίνηση κάτω των 75.000 ατόμων κατ’ έτος που θα χρησιμοποιηθούν το 2013 από 0,3 εκατ. επιβάτες (Σητεία , Κύθηρα, Καστελόριζο, Ικαρία, Νάξος, Κάσος, Πάρος, Κάλυμνος, Σκύρος, Λέρος, Αστυπάλαια, Καστοριά, Μήλος, Σύρος, Κοζάνη).

Ο διαχωρισμός των αεροδρομίων σε δύο ή τρία «μπουκέτα» θα γίνει κυρίως με βάση γεωγραφικούς όρους.
  
 Για τα μικρά αεροδρόμια, που δεν θα παραχωρηθούν άμεσα, θα συσταθεί ανώνυμη εταιρία διαχείρισης αερολιμένων (ΑΕΔΑ), η διαχείριση της οποίας θα επιχειρηθεί να δοθεί  (σ εποιον αλλον ) πάλι σε….σε ιδιώτη!!!

Η παραχώρηση των αεροδρομίων θα γίνει για τουλάχιστον 30 έως 35 χρόνια