Τετάρτη 16 Νοεμβρίου 2011

Μην τσιμπάτε στο νέο επικοινωνιακό τρικ του Υπουργού Υγείας!


Από το ιστολόγιο "Το στηθοσκόπιο"

Tο Υπουργείο Υγείας και ο Υπουργός Ανδρέας Λοβέρδος μιλά για «εκκωφαντική μείωση» της τιμής στην οποία προμηθεύτηκε ένα αντιβιοτικό και πώς με την ηλεκτρονική δημοπρασία για το σύνολο των νοσοκομείων της χώρας, «έριξε» την τιμή ενός σκευάσματος από 5,2 εκατ. ευρώ σε 400.000 ευρώ.
Όμως η αλήθεια είναι ότι -με μαθηματική ακρίβεια- οι ελληνικές φαρμακοβιομηχανίες με όλα αυτά οδεύουν στο κλείσιμο. Η ηλεκτρονική δημοπρασία, με τους όρους που διεξάγεται, είναι διάτρητη στο dumping εκ μέρους των πολυεθνικών-κολοσσών. Ουσιαστικά, επιτρέπει στις ξένων -κυρίως ισραηλινών και αμερικανικών- συμφερόντων φαρμακοβιομηχανίες που ειδικεύονται στα φτηνά (ορισμένες φορές και αμφιβόλου ποιότητας) φάρμακα-«αντίγραφα» να προσφέρουν εξευτελιστικές τιμές.
Σα να μην έφτανε αυτό, η συγκεκριμένη πολιτική δεν διασφαλίζει καν φθηνότερες τιμές φαρμάκου για τον Έλληνα ασθενή. Το σχέδιο των ξένων πολυεθνικών του φαρμάκου, μέσω της τακτικής του dumping είναι προφανές: Καθώς έχουν την ευχέρεια να πουλάνε επί μακρόν σε εξευτελιστικές, κάτω του κόστους τιμές (τόσο λόγω των «αντιγράφων» φαρμάκων, όσο και λόγω των τεράστιων διαθεσίμων τους), επιδιώκουν να στραγγαλίσουν τις ελληνικές φαρμακοβιομηχανίες που δε μπορούν να ακολουθήσουν αυτή την τακτική (τόσο λόγω των υψηλής ποιότητας φαρμάκων τους, όσο και του μικρότερου μεγέθους τους).
Απώτερος στόχος των πολυεθνικών είναι να πετάξουν το made in Greece φάρμακο εκτός αγοράς και να οδηγήσουν τις επιχειρήσεις που το παρασκευάζουν στο λουκέτο. Και, βέβαια, μόλις το επιτύχουν αυτό -έχοντας, ουσιαστικά, μονοπωλήσει την ελληνική αγορά- θα επιβάλλουν οι ίδιες ό,τι τιμή θέλουν, πουλώντας πλέον τα φάρμακα-«αντίγραφα» σε εξωφρενικές τιμές. Με τον τρόπο αυτό, και η χώρα θα έχει απολέσει 20.000 θέσεις εργασίας και ο Έλληνας ασθενής θα αποκλειστεί από την πρόσβασή του στα απαραίτητα φάρμακα.
 Πώς απαντούν σε όλα αυτά οι ελληνικές φαρμακοβιομηχανίες; Ουσιαστικά, η πολιτική του υπουργείου τις σπρώχνει να παίξουν με τους όρους του παιχνιδιού αυτού της Άγριας Δύσης, αν θέλουν να επιβιώσουν. Αναγκάζονται, λοιπόν, να πωλούν και αυτές κάτω του κόστους, με μόνο στόχο να στείλουν ένα μήνυμα σε υπουργείο, αμερικανικές και ισραηλινές πολυεθνικές ότι αντιστέκονται, ότι δε θα αφήσουν αμαχητί να περάσει η απολύτως παράλογη πολιτική.
Έτσι, φτάνουν να προσφέρουν τιμές με ζημία ακόμη και 60% (!), οι οποίες δεν καλύπτουν καν τα εργατικά κόστη. Με αυτόν τον τρόπο, κερδίζουν μεν τους διαγωνισμούς, ταυτόχρονα όμως «ματώνουν»...