Σάββατο, 17 Μαρτίου 2012

Επισημοποίηση της εισόδου ιδιωτών επαγγελματιών υγείας στις μονάδες του ΕΣΥ


Σ' ένα άσχετο νομοσχέδιο που αφορούσε το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη («Παροχή υπηρεσιών ασφαλείας από ένοπλους φρουρούς σε εμπορικά πλοία και άλλες διατάξεις»), πρόλαβε η Παπαδημ(ι)οκυβέρνηση  και ο Λοβέρδος να εντάξουν ένα άλλο ολόκληρο νομοσχέδιο με …14 άρθρα παρακαλώ (!!!) αρμοδιότητας του Υπουργείου Υγείας.ΚΛΙΚ ΕΔΩ

Ρυθμίσεις που αφορούν:
Το άνοιγμα του δρόμου για το ξεπούλημα του Ντυνάν
Τις επαγγελματικές σχολές βοηθών νοσηλευτών
Τους Φυσικούς Νοσοκομείων-Ακτινοφυσικούς  ιατρικής
Την είσοδο των ιδιωτών γιατρών, νοσηλευτών , ψυχολόγων,  κοινωνικών λειτουργών  στα νοσοκομεία και κέντρα υγείας μέσω της παροχής υπηρεσιών με το μπλοκάκι
Την επαναφορά του θεσμού των τομεαρχών νοσηλευτών που, «εκ παραδρομής» όπως ισχυρίζεται το Υπουργείο, είχε καταργηθεί πριν λίγο καιρό με νόμο που είχε περάσει στη Βουλή, χωρίς όμως και πάλι να διασυνδεονται με τους ιατρικούς τομείς (διαβάστε παλαιότερο ανάλογο δημοσίευμά μας ΕΔΩ)
Διάφορα επαγγέλματα υγείας όπως Οπτικούς, Αισθητικούς, Οδοντοτεχνίτες , Επισκέπτες Υγείας


Το νομοσχέδιο ψηφίστηκε την Πέμπτη 15/3/2012.

Με τούτο το δημοσίευμα θα ασχοληθούμε με μια ιδιαίτερα σημαντική εξέλιξη που  είναι η  ψηφισθείσα διάταξη που επιτρέπει την «συνεργασία» μονάδων του ΕΣΥ αλλά και  του ΟΚΑΝΑ με ιδιώτες επαγγελματίες υγείας για την κάλυψη αναγκών τους υπό το καθεστώς της έκδοσης από αυτούς δελτίου παροχής υπηρεσιών (μπλοκάκι).

Οι ίδιοι  που κατάργησαν στην ουσία τις προσλήψεις στο ΕΣΥ..
Οι ίδιοι που χρόνια τώρα με την πολιτική της υποστελέχωσης και υποχρηματοδότησης απαξίωσαν τα νοσοκομεία, και τα κέντρα υγείας..
τώρα έρχονται να ξεχαρβαλώσουν πλήρως τις εργασιακές σχέσεις μέσα σε αυτά με την είσοδο των  ιδιωτών επαγγελματιών υγείας.
Δηλαδή αν ένα επαρχιακό νοσοκομείο στερείται κάποιων ειδικοτήτων επαγγελματιών υγείας, δεν θα ζητά από την κυβέρνηση και το υπουργείο την πρόσληψη του ανάλογου προσωπικού, αλλά θα  μπορεί η διοίκησή του να "συνεργάζεται" με ιδιώτες, τους οποίους θα καλεί να παράσχουν τις υπηρεσίες  τους και θα τους πληρώνει βεβαίως βεβαίως από τα ίδια έσοδά του  

Πρόκειται  για ένα ακόμα βήμα προς την  πλήρη απορρύθμιση των εργασιακών σχέσεων στις μονάδες του ΕΣΥ και της επισημοποίησης της εισόδου ιδιωτών(ιδιωτικοποίησης)   στη λειτουργία των νοσοκομείων και κέντρων υγείας.

Όμως δεν είναι  μόνο αυτό.Η συγκεκριμένη διάταξη πάει ακόμα πιο μακριά.
Διότι  στη πορεία του χρόνου, λογω αποχωρήσεων και συνταξιοδοτήσεων, τα κενά στελέχωσης θα μεγαλώνουν , επόμενα θα μεγαλώνουν και οι ανάγκες για ...προσφυγή στους ιδιώτες.
Όποια νοσοκομεία ή κέντρα υγείας  θα έχουν πλήρως  "επιχειρηματικοποιήσει" τη λειτουργία τους   και  θα έχουν κάποιο απόθεμα χρημάτων- που θα τα έχουν αποσπάσει  μέσω διάφορων χαρατσιών από τους ασθενείς- θα έχουν και τη οικονομική δυνατότητα να προσφεύγουν και στις υπηρεσίες ιδιωτών επαγγελματιών υγείας.
Όποια δε έχουν ενταχθεί  πλήρως σε αυτή τη λογική, απλά δεν θα έχουν τη δυνατότητα συνεργασίας με ιδιώτες, άρα θα παρέχουν πολύ υποβαθμισμένες υπηρεσίες  υγείας στον πληθυσμό ευθύνης τους, θα απαξιώνονται πλήρως στη συνείδηση του κόσμου και τέλος… ΘΑ ΚΛΕΙΝΟΥΝ .

Βεβαίως η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υγείας κάτω από την κατακραυγή έκανε έναν  πολιτικό ελιγμό που σε τίποτα όμως  δεν αναιρεί την ουσία της ψηφισθείσας διάταξης   

Συγκεκριμένα η αρχική διάταξη προέβλεπε τα εξής

 
Ο Τιμοσίδης  κατά τη διάρκεια συζήτησης  την Πέμπτη στη Βουλή   με την αιτιολογία ότι «στόχος του άρθρου είναι  να εξυπηρετηθούν περιοχές που μετά από πολλές προκηρύξεις παραμένουν άγονες και  δεν υπάρχει προθυμία ούτε για μόνιμο προσωπικό ούτε για επικουρικό προσωπικό» έκανε μια προσθήκη-τροποποίηση ότι αυτή η διάταξη αφορά τα νοσοκομεία του ΕΣΥ και τα Κέντρα Υγείας νησιωτικών, ορεινών και απομακρυσμένων περιοχών και τον Οργανισμό κατά των Ναρκωτικών.

Αυτό όμως σε τίποτε δεν αναιρεί αυτά που γράψαμε παραπάνω.
Ίσα ίσα που οι απομακρυσμένες , νησιωτικές και ορεινές μονάδες του ΕΣΥ θα είναι υποχρεωμένες να χαρατσώνουν άγρια τον διαμένοντα- σε ιδιαίτερες συνθήκες-  πληθυσμό ευθύνης τους   και να εμπορευματοποιούν πλήρως τις υπηρεσίες τους για να έχουν την οικονομική δυνατότητα  να αποκτούν από ιδιώτες επαγγελματίες υγείας υπηρεσίες   και να τις παρέχουν μετά στο πληθυσμό.
Δηλαδή τελικά αυτή την παροχή υπηρεσιών θα την πληρώνουν πάλι  οι ίδιοι οι ασθενείς.

Ας μην ξεχνάμε επίσης ότι και η πρόσληψη  επικουρικού  προσωπικού  για τις νησιωτικές, ορεινές και απομακρυσμένες περιοχές είχε αρχικά  θεσμοθετηθεί, αλλά επεκτάθηκε μετά  σε όλη την επικράτεια.

Ερώτηση κρίσεως: Η διάταξη ετσι όπως είναι διατυπωμένη στο κατατεθειμένο   κείμενο του νομοσχεδίου , πέρα από μερικά συντακτικά λαθάκια ( αυτό ανθρώπινο είναι), αναφέρεται σε ορισμένες μόνο ιατρικές ειδικότητες...
Για όλες  τις υπόλοιπες δεν προβλέπεται..."συνεργασία" ;

 Ή μήπως εκτός των άλλων (και πιο ουσιαστικών)  έχουμε να κάνουμε και με ένα ακομη γονατογράφημα;

 Γιατί ο Τιμοσίδης προχθες στη Βουλή(κλικ εδώ) ανέφερε ως παράδειγμα και άλλες ειδικότητες :
"...Το επίμαχο άρθρο που αναφέρεται στη δυνατότητα συνεργασίας γιατρών με νοσοκομεία, κέντρα υγείας και με τμήματα του Ο.ΚΑ.ΝΑ., δεν ανοίγει καμία κρυφή πόρτα για να μπορέσουν να μπουν οι ιδιώτες ιατροί στο Εθνικό Σύστημα Υγείας. Απλώς, θέλω να θυμίσω και να επισημάνω το μεγάλο πρόβλημα που υπάρχει σε νησιωτικές περιοχές.
Θα αναφέρω πολύ συγκεκριμένα το νησί της Ζακύνθου. Εκεί, κύριε Πρόεδρε, υπάρχουν γιατροί μίας ειδικότητας, παράδειγμα καρδιολογίας, και το νοσοκομείο δεν μπορεί να παρέχει υπηρεσίες, γιατί δεν υπάρχει καμία δυνατότητα οι γιατροί που θέλουν να παραμείνουν ιδιώτες, να συνεργαστούν και να παρέχουν εργασίες στο νοσοκομείο.
Θα μου πείτε, γιατί δεν διορίζετε καρδιολόγους; Μα, σε επανειλημμένες προκηρύξεις, σε επανειλημμένα αιτήματα, είτε με διορισμό μόνιμου προσωπικού, είτε με το θεσμό των επικουρικών γιατρών, δεν μπορούν να καλυφθούν οι θέσεις, γιατί δεν υπάρχει ενδιαφέρον. Υπάρχουν, όμως, οι γιατροί που λειτουργούν εκεί. Στη Νάξο υπήρχε παρόμοιο πρόβλημα. Σε πολλά νησιά, αλλά και σε απομακρυσμένες περιοχές της χώρας όπου τυχαίνει να υπάρχουν ειδικότητες που ασκούν το επάγγελμα του ιδιώτη γιατρού, πρέπει να υπάρχει αυτή η δυνατότητα από τη διοίκηση του νοσοκομείου, αφού πάρει την έγκριση και αφού, βεβαίως, εμείς δούμε ότι δεν υπάρχει προσέλευση ενδιαφερομένων. Τι θα πειράξει αν σε ένα μέρος, σε ένα απομακρυσμένο νησί ο παιδίατρος που είναι εκεί δουλεύει τρεις-τέσσερις ώρες και παρέχει υπηρεσίες δωρεάν στους πολίτες μέσα από το φορέα που είναι είτε κέντρο υγείας, είτε κάποιο μικρό νοσοκομείο".