Με τις Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) έχουμε αναφερθεί εκτενώς σε πολλά δημοσιεύματά μας.
Είχαμε, ανάμεσα στα πολλά, αναφέρει ότι τα έργα που θα γίνουν και θα λειτουργήσουν με το θεσμό των ΣΔΙΤ θα κοστήσουν τελικά πολλαπλάσια σε σχέση με το άν κατασκευάζονταν με το παραδοσιακό τρόπο και με δημόσια κεφάλαια.
Με τη μέθοδο μάλιστα αυτή (ΣΔΙΤ) έχει αποφασίσει η κυβέρνηση να κατασκευάσει και να λειτουργήσει το νέο Νοσοκομείο της Πρέβεζας.
Σιγά σιγά λοιπόν καθώς ξετυλίγεται το κουβάρι με τους διαγωνισμούς , άρχισαν να φαίνονται και τα πρώτα "νάζια" του κερδοσκοπικού κατασκευαστικού κεφαλαίου.
Έτσι τώρα οι εργολάβοι ζητούν παράταση των διαγωνισμών με το επιχείρημα μεν να μάθουν τις προδιαγραφές και τις νέου τύπου απαιτήσεις που έχουν τα έργα ΣΔΙΤ, (αλήθεια τόσο καιρό δεν ρώταγαν να μάθουν;), αλλά στην πραγματικότητα να αποφύγουν αυτή την περίοδο την ανάληψη έργων, καθώς από τη μια το κόστος του χρήματος ανεβαίνει και είναι γνωστό ότι ένα μεγάλο μέρος των κεφαλαίων τους με τα οποία αναλαμβάνουν την κατασκευή τέτοιων έργων είναι "δανεικό" από τις τράπεζες και από την άλλη έχουν πάρει την ανηφόρα και οι τιμές των οικοδομικών υλικών.
Πίσω λοιπόν απο αυτά τα κόλπα του κατασκευαστικού κεφαλαίου βρίσκεται ο "σοφιστικέ" εκβιασμός για επαναδιαπραγμάτευση με αύξηση των ανταλαγμάτων και ανακοστολόγηση, προς τα πάνω φυσικά , του προϋπολογισμού των έργων.
Και ακόμα δεν είδαμε τα χειρότερα.
Είχαμε, ανάμεσα στα πολλά, αναφέρει ότι τα έργα που θα γίνουν και θα λειτουργήσουν με το θεσμό των ΣΔΙΤ θα κοστήσουν τελικά πολλαπλάσια σε σχέση με το άν κατασκευάζονταν με το παραδοσιακό τρόπο και με δημόσια κεφάλαια.
Με τη μέθοδο μάλιστα αυτή (ΣΔΙΤ) έχει αποφασίσει η κυβέρνηση να κατασκευάσει και να λειτουργήσει το νέο Νοσοκομείο της Πρέβεζας.
Σιγά σιγά λοιπόν καθώς ξετυλίγεται το κουβάρι με τους διαγωνισμούς , άρχισαν να φαίνονται και τα πρώτα "νάζια" του κερδοσκοπικού κατασκευαστικού κεφαλαίου.
Έτσι τώρα οι εργολάβοι ζητούν παράταση των διαγωνισμών με το επιχείρημα μεν να μάθουν τις προδιαγραφές και τις νέου τύπου απαιτήσεις που έχουν τα έργα ΣΔΙΤ, (αλήθεια τόσο καιρό δεν ρώταγαν να μάθουν;), αλλά στην πραγματικότητα να αποφύγουν αυτή την περίοδο την ανάληψη έργων, καθώς από τη μια το κόστος του χρήματος ανεβαίνει και είναι γνωστό ότι ένα μεγάλο μέρος των κεφαλαίων τους με τα οποία αναλαμβάνουν την κατασκευή τέτοιων έργων είναι "δανεικό" από τις τράπεζες και από την άλλη έχουν πάρει την ανηφόρα και οι τιμές των οικοδομικών υλικών.
Πίσω λοιπόν απο αυτά τα κόλπα του κατασκευαστικού κεφαλαίου βρίσκεται ο "σοφιστικέ" εκβιασμός για επαναδιαπραγμάτευση με αύξηση των ανταλαγμάτων και ανακοστολόγηση, προς τα πάνω φυσικά , του προϋπολογισμού των έργων.
Και ακόμα δεν είδαμε τα χειρότερα.