Πέμπτη 13 Ιανουαρίου 2011

Για το ρόλο του προσωπικού στις συγχωνεύσεις νοσοκομείων

Όπως ακριβώς τα  έχουμε κατ΄επανάληψη δημοσιεύσει από αυτό εδώ το ιστολόγιο (όταν βρείτε χρόνο διαβάστε τις σχετικές αναρτήσεις εδώ)


Στις 12 Ιανουαρίου ο Υπουργός Υγείας έδωσε συνέντευξη στον τηλεοπτικό σταθμό ΑΝΤ1.(κλικ εδώ)

Έχει αξία να παραθέσουμε το σχετικό απόσπασμα  που αφορά τις συγχωνεύσεις νοσοκομείων επειδή σε αυτό φαίνεται καθαρά η λογική του Υπουργείου Υγείας αλλά διακρίνεται σαφώς και ποιο θα είναι το εργασιακό καθεστώς του προσωπικού των συγχωνευόμενων νοσοκομείων.

Έχει επίσης ιδιαίτερη  αξία να διαβάσουν τούτη την ανάρτηση κάποιοι στην Πρέβεζα …
Ξέρουν αυτοί...Που βγήκαν με φόρα στον αέρα  και άρχισαν τα πανηγύρια με αφορμή μια επιστολή του Υφυπουργού Υγείας στο Δήμαρχο.(κλικ εδώ και εδώ)
Ας το συνειδητοποιήσουν λοιπόν , ότι πολύ σύντομα, έαν  δεν αντιδράσει ο τοπικός πληθυσμός, τμήματα του υπάρχοντος νοσοκομείου  θα μετακομίσουν μερικές δεκάδες χιλιόμετρα...  βορειότερα!
Γίναμε κατανοητοί; 

Ας πάμε όμως στο απόσπασμα της συνέντευξης
...Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ: Να συνεχίσουμε. Ελλείψεις στα νοσοκομεία κ. Υπουργέ. Ελλείψεις στα νοσοκομεία.
Α. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Καθολικό, κ. Παπαδάκη, καθολικό.
Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ: Πάρα πολύ μεγάλα προβλήματα και σε προσωπικό επιστημονικό, εγώ δε θα κάνω διακρίσεις γιατί πιστεύω ότι και το βοηθητικό προσωπικό και οι νοσοκόμες και οι νοσοκόμοι προσφέρουν και είναι λειτούργημα η δουλειά τους, δεν υπάρχουν όμως.
Α. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Κύριε Παπαδάκη, υπάρχει η ιδιαιτερότητα στην Ελλάδα, να έχουμε διπλάσιους γιατρούς σε σχέση με όλες τις προηγμένες χώρες του κόσμου και υποτριπλάσιους νοσηλευτές. Οι δε νοσηλευτές σήμερα δεν είναι βοηθητικό προσωπικό, σπουδάζουν.
Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ: Όχι σε όλα τα νοσοκομεία γιατρούς όμως, γιατί υπάρχουν νοσοκομεία στην ελληνική περιφέρεια που δεν έχουν βασικές ειδικότητες.
Α. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Όχι, κ. Παπαδάκη, με συγχωρείτε, επειδή το έχω εξετάσει κι επειδή όλο αυτό το συζητάμε τώρα και το προετοιμάζουμε ενόψει του διαλόγου τον Απρίλιο που θα αφορά τις συγχωνεύσεις.
Εγώ δε δέχομαι, ότι είναι έλλειψη να έχω δυο καρδιολόγους στο ένα νοσοκομείο, στα τριάντα χιλιόμετρα να έχω άλλους δύο, στα άλλα τριάντα άλλους δύο και στα άλλα πενήντα άλλους δύο, σε εκατό χιλιόμετρα δηλαδή να έχω οχτώ καρδιολόγους και όλοι να λένε ότι τους λείπουν καρδιολόγοι. Αυτό δεν είναι έλλειψη.
Η Ελλάδα δεν έχει δυνατότητα να προσλαμβάνει στα 132 δημόσια νοσοκομεία της το προσωπικό που θα χρειαζόταν ένας πλήρης οργανισμός. Τι πάει να πει έχω ένα νοσοκομείο εδώ και στα δέκα χιλιόμετρα έχω άλλο ένα και έχει έλλειψη και το ένα έλλειψη και το άλλο; Αυτά εγώ δεν τα καταλαβαίνω κι όχι μόνο δεν τα καταλαβαίνω, δεν τα καταλαβαίνει και κανένας στην Ελλάδα που μαθαίνει τι ακριβώς συμβαίνει.
Κι έχω ακούσει, όχι εσάς, αλλά έχω ακούσει έναν-δύο συναδέλφους σας να στηλιτεύουν στις πρωινές εκπομπές μία έλλειψη και μου έχει έρθει να βγω με το κεφάλι μέσα στην τηλεόραση και να του πω έλα δω ρε, τι λες, για ποιο νοσοκομείο μιλάς;
Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ: Τι έλλειψη;
Α. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Για ποιο νοσοκομείο μιλάς ότι έχει έλλειψη; Για το τάδε; Ωραία, έχει πράγματι. Ξέρεις, όμως, ότι στα δέκα χιλιόμετρα το άλλο έχει τέσσερις; Και τι θα κάνω εγώ τώρα, θα πρέπει να φέρω τέσσερις κι εδώ; Ποιος φορολογούμενος δέχεται να πληρώνει τόσα πολλά λεφτά για ένα σύστημα που έχει 132 νοσοκομεία για 11 εκατομμύρια κατοίκους, όταν η Γερμανία για 82 εκατομμύρια έχει 240 και λέει ότι έχει πολλά; Πως θα γίνει αυτό, δε γίνεται.
Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ: Αυτά ποιος τα έφτιαξε κ. Υπουργέ;
Α. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Το πελατειακό ελληνικό κράτος και οι πελατειακοί Έλληνες πολίτες.
Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ: Άντε μπράβο. Γιατί ξέρετε κάτι; Όταν ο Βουλευτής του χωριού και της περιοχής έλεγε "εγώ θα σας κάνω νοσοκομείο καλύτερο από της".. να φέρω ένα παράδειγμα;
Α. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Το κέντρο υγείας δεν πειράζει, μακάρι, το κέντρο υγείας είναι καλό.
Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ: Άλλο το κέντρο υγείας.
Ν. ΣΙΩΜΟΠΟΥΛΟΣ: Άρα δεν είναι μέσα στις συγχωνεύσεις αυτό.
Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ: Άλλο η πρωτοβάθμια δευτεροβάθμια..
Α. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Μακάρι να φτιάχναμε κέντρα υγείας.
Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ: Έχει δίκιο, άλλο πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια παροχή υγείας και άλλο το να έχεις ένα νοσοκομείο εδώ, ένα νοσοκομείο εκεί. Αλλά όμως ξέρετε κάτι; Θα μπορούσατε να είχατε κάνει και το άλλο, ότι μέχρι να γίνει ό,τι γίνει, τουλάχιστον να πάρουμε από τους τέσσερις δύο από δω να είναι εκεί.(σ.σ. εννοεί τους γιατρούς)
Α. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Αυτό θα γίνει, αυτό είναι το πρόγραμμα των συγχωνεύσεων. Προετοιμάζει όλη η Ηγεσία του Υπουργείου αυτή τη διαδικασία, που θα ξεκινήσει, κ. Παπαδάκη.
Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ: Δέχονται οι γιατροί, ή θα ξεκινήσουν απεργίες;
Α. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Ορίστε;
Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ: Δέχονται οι γιατροί;
Α. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Ναι βέβαια, όλοι το δέχονται.
Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ:Το δέχονται οι γιατροί;
Α. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Ναι, το δέχονται. Δεν έχω ακούσει έναν άνθρωπο να μου λέει, ότι έχει αντίθετη γνώμη γι΄ αυτό.
Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ: Ναι, υπάρχει και το άλλο όμως, υπάρχει και τέτοια υποδομή;
Α. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Νοσοκομείο πάλι σε μεγάλο νοσοκομείο, δεύτερο με σαράντα κρεβάτια..
Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ: Επειδή Ελλάδα δεν είναι μόνο Αθήνα κι εγώ κι εσείς μπορεί να μην ξέρουμε..
Α. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Κύριε Παπαδάκη, εγώ είμαι Βουλευτής Αθηνών, θα ξεκινήσω από την Αθήνα.
Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ: Όχι, άλλο θέλω να σας πω.
Α. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Δεν ξέρω αν με καταλαβαίνετε, θα ξεκινήσω εκεί που παράγει πολιτικό κόστος σε εμένα. Για να δοθεί ένα παράδειγμα, δεν μπορεί να ξεκινάμε από την περιφέρεια, από την Αθήνα θα ξεκινήσουμε.
Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ: Ακούστε κ. Υπουργέ τις ιδιαιτερότητες της περιφέρειας, υπάρχουν υποδομές, υπάρχουν συγκοινωνίες, υπάρχουν δρόμοι; Να το εξετάσετε κι αυτό.
Α. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Βεβαίως, κοιτάξτε να δείτε, υπάρχουν νομοί με ορεινούς όγκους, με βουνά. Και είναι μεν η απόσταση 50 χιλιόμετρα, αλλά για να τη διανύσεις θέλεις δύο ώρες.
 Εκεί, δε θα κάνεις κουτουράδες, αλλά υπάρχουν μικρές αποστάσεις νοσοκομεία με οδικό δίκτυο άριστο ανάμεσά τους, που εκεί τι χρειάζεται να κάνεις; Εκεί χρειάζεται μαζί με τη συγχώνευση, οποιασδήποτε μορφής συγχώνευση, να έχεις βελτίωση και του ΕΚΑΒ και το ΕΚΑΒ στην περιοχή που θα κάνεις τη συγχώνευση να κινείται πάρα πολύ γρήγορα και πάρα πολύ αποτελεσματικά.
Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ: Κύριε Υπουργέ, σας άκουγα να λέτε, δεν ξέρω κατά πόσον αυτό μπορεί να υλοποιηθεί βέβαια..
Α. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Έχω μία συνεργασία με την κα. Μπιρμπίλη και μια συνεργασία γενναιοδωρίας από τον κ. Βενιζέλο και θα επιτραπεί η πετρελαιοκίνηση στα αυτοκίνητα και τα μηχανοκίνητα γενικότερα του ΕΚΑΒ στις μεγάλες πόλεις, δηλαδή Αθήνα και Θεσσαλονίκη και το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας προσφέρει γι΄ αυτά τα οχήματα το πετρέλαιο.
Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ: Μακάρι να γίνουν τέτοιες κινήσεις.
Α. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Θα ανακοινώσουμε αυτές τις πολιτικές τις επόμενες εβδομάδες....


Υπάρχουν ακόμη απορίες συνάδελφοι;