Αυτό ήταν το θέμα της σημερινής συνάντησης της ηγεσίας του Υπουργείου Υγείας με τους εκπροσώπους ιατρικών συλλόγων ((Ιατρικού Συλλόγου Αθηνών, Ιατρικού Συλλόγου Πειραιώς, Ελληνικής Οδοντιατρικής Ομοσπονδίας, Οδοντιατρικού Συλλόγου Αττικής και της Ελληνικής Εταιρίας Φυσικής Ιατρικής και Αποκατάστασης).
Το κείμενο εργασίας της τροπολογίας:
" Άρθρο
Η διάταξη του άρθρου 13 του ν.2071/1992 (ΦΕΚ Α 123), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 4 του Ν.2256/1994 (ΦΕΚ Α 196) και συμπληρώθηκε με την παρ.1 του άρθρου 33 του Ν.3329/2005 (ΦΕΚ Α 81) τροποποιείται ως ακολούθως :
Άρθρο 13
Ιδιωτικοί φορείς παροχής ιατρικών υπηρεσιών πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας (Π.Φ.Υ.)
Η διάταξη του άρθρου 13 του ν.2071/1992 (ΦΕΚ Α 123), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 4 του Ν.2256/1994 (ΦΕΚ Α 196) και συμπληρώθηκε με την παρ.1 του άρθρου 33 του Ν.3329/2005 (ΦΕΚ Α 81) τροποποιείται ως ακολούθως :
Άρθρο 13
Ιδιωτικοί φορείς παροχής ιατρικών υπηρεσιών πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας (Π.Φ.Υ.)
1. Η ιατρική και οδοντιατρική πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας του ιδιωτικού τομέα παρέχεται από τους εξής φορείς:
α) Ιδιωτικά ιατρεία και οδοντιατρεία
β) Ιδιωτικά πολυϊατρεία και πολυοδοντιατρεία
γ) Ιδιωτικά διαγνωστικά εργαστήρια
δ) Ιδιωτικά εργαστήρια φυσικής ιατρικής και αποκατάστασης
2. Η άδεια ίδρυσης και λειτουργίας των παραπάνω φορέων παροχής ιατρικών και οδοντιατρικών υπηρεσιών πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας χορηγείται σε :
α) Φυσικά Πρόσωπα ιατρούς ή οδοντίατρους.
β) Νομικά Πρόσωπα οιασδήποτε μορφής με την προϋπόθεση ότι αποκλειστικός σκοπός τους είναι η παροχή υπηρεσιών Π.Φ.Υ.
γ) Αστικούς συνεταιρισμούς ελεύθερων επαγγελματιών ιατρών εργαστηριακής διάγνωσης, βιοπαθολογίας, κυτταρολογίας και παθολογικής ανατομίας για την κάλυψη των αναγκών των μελών τους.
3. Στα νομικά πρόσωπα της προηγούμενης παραγράφου τα οποία έχουν :
α. τη νομική μορφή ανώνυμης εταιρείας η πλειοψηφία του μετοχικού κεφαλαίου πρέπει να ανήκει σε ειδικευμένους ιατρούς ή οδοντιάτρους.
β. τη νομική μορφή εταιρείας περιορισμένης ευθύνης η πλειοψηφία των εταιρικών μεριδίων πρέπει να ανήκει σε ειδικευμένους ιατρούς ή οδοντίατρους.
γ. τη μορφή προσωπικής εταιρείας του εμπορικού κώδικα η πλειοψηφία των εταίρων είναι ειδικευμένοι ιατροί ή οδοντίατροι.
δ. οιαδήποτε ετέρα μορφή, πλην των ως άνω, η πλειοψηφία των μετεχόντων ή του κεφαλαίου τους ανήκει σε ειδικευμένους ιατρούς ή οδοντίατρους.
4. Οι δικαιούχοι της παραγράφου 2 του παρόντος άρθρου δεν επιτρέπεται να κατέχουν πέραν της μίας άδειας ίδρυσης και λειτουργίας φορέα παροχής υπηρεσιών Π.Φ.Υ. και δεν επιτρέπεται να συστήσουν παραρτήματα για την παροχή υπηρεσιών Π.Φ.Υ. ή υπηρεσιών που σχετίζονται με την Π.Φ.Υ.
5. Όπου στο θεσμικό πλαίσιο για τους φορείς Π.Φ.Υ. προβλέπονται επιστημονικοί υπεύθυνοι και επιστημονικοί διευθυντές των εν λόγω φορέων, οι έχοντες τις ως άνω ιδιότητες πρέπει να ανήκουν στον ιατρικό ή οδοντιατρικό σύλλογο της περιφέρειας που είναι εγκατεστημένος ο φορέας Π.Φ.Υ. και απαγορεύεται να οριστούν επιστημονικοί υπεύθυνοι ή επιστημονικοί διευθυντές ή να παρέχουν υπηρεσίες οιασδήποτε μορφής σε περισσότερους από δύο φορείς Π.Φ.Υ.
6. Με Π.Δ. μπορούν να ρυθμιστούν οι ειδικότερες προϋποθέσεις, όροι και προδιαγραφές λειτουργίας των Π.Φ.Υ. του παρόντος άρθρου. Με το ίδιο Π.Δ. μπορούν να ρυθμιστούν ζητήματα που σχετίζονται με τη νομική μορφή, τον τρόπο λειτουργίας, διοίκησης και διαχείρισης των φορέων Π.Φ.Υ. ακόμα και κατά τροποποίησιν των υφισταμένων διατάξεων εν γένει για τα νομικά πρόσωπα του εμπορικού και του αστικού δικαίου και να καθοριστούν μεταβατικές ρυθμίσεις για τους κατά τη δημοσίευση του παρόντος νόμους υφιστάμενους φορείς Π.Φ.Υ., καθώς και ο χρόνος και τα ειδικότερα ζητήματα που αναφέρονται στην προσαρμογή τους στις νέες ρυθμίσεις."
α) Ιδιωτικά ιατρεία και οδοντιατρεία
β) Ιδιωτικά πολυϊατρεία και πολυοδοντιατρεία
γ) Ιδιωτικά διαγνωστικά εργαστήρια
δ) Ιδιωτικά εργαστήρια φυσικής ιατρικής και αποκατάστασης
2. Η άδεια ίδρυσης και λειτουργίας των παραπάνω φορέων παροχής ιατρικών και οδοντιατρικών υπηρεσιών πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας χορηγείται σε :
α) Φυσικά Πρόσωπα ιατρούς ή οδοντίατρους.
β) Νομικά Πρόσωπα οιασδήποτε μορφής με την προϋπόθεση ότι αποκλειστικός σκοπός τους είναι η παροχή υπηρεσιών Π.Φ.Υ.
γ) Αστικούς συνεταιρισμούς ελεύθερων επαγγελματιών ιατρών εργαστηριακής διάγνωσης, βιοπαθολογίας, κυτταρολογίας και παθολογικής ανατομίας για την κάλυψη των αναγκών των μελών τους.
3. Στα νομικά πρόσωπα της προηγούμενης παραγράφου τα οποία έχουν :
α. τη νομική μορφή ανώνυμης εταιρείας η πλειοψηφία του μετοχικού κεφαλαίου πρέπει να ανήκει σε ειδικευμένους ιατρούς ή οδοντιάτρους.
β. τη νομική μορφή εταιρείας περιορισμένης ευθύνης η πλειοψηφία των εταιρικών μεριδίων πρέπει να ανήκει σε ειδικευμένους ιατρούς ή οδοντίατρους.
γ. τη μορφή προσωπικής εταιρείας του εμπορικού κώδικα η πλειοψηφία των εταίρων είναι ειδικευμένοι ιατροί ή οδοντίατροι.
δ. οιαδήποτε ετέρα μορφή, πλην των ως άνω, η πλειοψηφία των μετεχόντων ή του κεφαλαίου τους ανήκει σε ειδικευμένους ιατρούς ή οδοντίατρους.
4. Οι δικαιούχοι της παραγράφου 2 του παρόντος άρθρου δεν επιτρέπεται να κατέχουν πέραν της μίας άδειας ίδρυσης και λειτουργίας φορέα παροχής υπηρεσιών Π.Φ.Υ. και δεν επιτρέπεται να συστήσουν παραρτήματα για την παροχή υπηρεσιών Π.Φ.Υ. ή υπηρεσιών που σχετίζονται με την Π.Φ.Υ.
5. Όπου στο θεσμικό πλαίσιο για τους φορείς Π.Φ.Υ. προβλέπονται επιστημονικοί υπεύθυνοι και επιστημονικοί διευθυντές των εν λόγω φορέων, οι έχοντες τις ως άνω ιδιότητες πρέπει να ανήκουν στον ιατρικό ή οδοντιατρικό σύλλογο της περιφέρειας που είναι εγκατεστημένος ο φορέας Π.Φ.Υ. και απαγορεύεται να οριστούν επιστημονικοί υπεύθυνοι ή επιστημονικοί διευθυντές ή να παρέχουν υπηρεσίες οιασδήποτε μορφής σε περισσότερους από δύο φορείς Π.Φ.Υ.
6. Με Π.Δ. μπορούν να ρυθμιστούν οι ειδικότερες προϋποθέσεις, όροι και προδιαγραφές λειτουργίας των Π.Φ.Υ. του παρόντος άρθρου. Με το ίδιο Π.Δ. μπορούν να ρυθμιστούν ζητήματα που σχετίζονται με τη νομική μορφή, τον τρόπο λειτουργίας, διοίκησης και διαχείρισης των φορέων Π.Φ.Υ. ακόμα και κατά τροποποίησιν των υφισταμένων διατάξεων εν γένει για τα νομικά πρόσωπα του εμπορικού και του αστικού δικαίου και να καθοριστούν μεταβατικές ρυθμίσεις για τους κατά τη δημοσίευση του παρόντος νόμους υφιστάμενους φορείς Π.Φ.Υ., καθώς και ο χρόνος και τα ειδικότερα ζητήματα που αναφέρονται στην προσαρμογή τους στις νέες ρυθμίσεις."
Πηγή:ΑΠΕ