Δευτέρα 29 Δεκεμβρίου 2008

Γραμμή αυστηρής λιτότητας στην εγκύκλιο για τον προϋπολογισμό του 2009

Αντιγράφουμε από "ΤΑ ΝΕΑ On -line":

Γραμμή αυστηρής λιτότητας στον προϋπολογισμό του 2009

" Οι πιστώσεις δεν είναι δεδομένες"


Αυστηρές εντολές για την εκτέλεση του προϋπολογισμού του 2009 δίνει στη σχετική εγκύκλιο ο υφυπουργός Οικονομικών Νίκος Λέγκας.

Σύμφωνα με την εγκύκλιο, «με τον προϋπολογισμό του έτους 2009 επιδιώκεται η συνέχιση της δημοσιονομικής πειθαρχίας με τη μείωση του ελλείμματος και την ταχύτερη αποκλιμάκωση του δημόσιου χρέους, σύμφωνα και με τις ευρωπαϊκές υποχρεώσεις της χώρας στο πλαίσιο του Συμφώνου Σταθερότητας και Ανάπτυξης».

»Η προσπάθεια αυτή θα στηριχθεί στην αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής και του λαθρεμπορίου, στη διεύρυνση της φορολογικής βάσης, καθώς και στη συγκράτηση των δαπανών του Δημοσίου».

Στην εγκύκλιο επισημαίνονται επίσης τα εξής:

* Ανάληψη υποχρεώσεων καθ' υπέρβαση των εγκεκριμένων πιστώσεων ή του ποσοστού διάθεσης αυτών δεν επιτρέπεται και για οποιαδήποτε πρόσθετη επιτακτική ανάγκη, θα πρέπει να υποβάλλεται στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους πρόταση ανακατανομής των πιστώσεων του προϋπολογισμού του φορέα.

* Η διάθεση του συνόλου των εγγεγραμμένων στον προϋπολογισμό πιστώσεων δεν θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη. Η δυνατότητα αποδέσμευσης του συνόλου των εγγεγραμμένων στον προϋπολογισμό πιστώσεων εξαρτάται κάθε φορά από την πορεία εκτέλεσης του προϋπολογισμού και για το λόγο αυτό είναι πιθανό να μην εγκριθεί η διάθεση του συνόλου των πιστώσεων ορισμένων κατηγοριών δαπανών.

* Συμπληρωματικές πιστώσεις δεν μπορεί να χορηγηθούν, δεδομένου ότι στον προϋπολογισμό δεν έχει προβλεφθεί αποθεματικό.

* Βασική αρχή, που θα πρέπει να διέπει την εκτέλεση και του προϋπολογισμού του 2009, αποτελεί η τήρηση της ειδικότητας των πιστώσεων, σύμφωνα με την οποία οι πιστώσεις του προϋπολογισμού διατίθενται αποκλειστικά για τις ανάγκες για τις οποίες προβλέφθηκαν. Η τροποποίηση του προϋπολογισμού επιτρέπεται μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις και για την αντιμετώπιση έκτακτων και απρόβλεπτων αναγκών.

* Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δοθεί από όλες τις συναρμόδιες υπηρεσίες των υπουργείων και περιφερειών στην προώθηση για υπογραφή αποφάσεων μετάταξης υπαλλήλων μόνο στις περιπτώσεις που έχουν εξασφαλισθεί οι απαιτούμενες για τη μισθοδοσία τους πιστώσεις. Σύμφωνα με το άρθρο 7 του ΠΔ 138/98, δεν γίνεται προκήρυξη πλήρωσης θέσεων προσωπικού εάν προηγουμένως δεν παρασχεθεί βεβαίωση της Δ/νσης Προϋπολογισμού για την ύπαρξη σχετικής πρόβλεψης στον προϋπολογισμό.

Για μετατάξεις υπαλλήλων με άλλες διατάξεις προερχόμενων από επιχορηγούμενα από τον κρατικό προϋπολογισμό νομικά πρόσωπα, θα προτείνεται ανάλογη μείωση των πιστώσεων του φορέα από τον οποίο μετατάσσεται ο υπάλληλος.

Εάν οι υπό μετάταξη υπάλληλοι προέρχονται από μη επιχορηγούμενους φορείς και οι μετατάξεις είναι υποχρεωτικές για τη διοίκηση (εξυγίανση ΔΕΚΟ, παραμεθόριες περιοχές κ.λπ.), θα υποβάλλεται αίτημα στην υπηρεσία μας για την εξεύρεση των απαιτούμενων κονδυλίων.

Στις υπόλοιπες περιπτώσεις (μετατάξεις από ΟΤΑ Α΄βαθμού, μη επιχορηγούμενα νομικά πρόσωπα κ.λπ.) τα αιτήματα μετατάξεων δεν θα ικανοποιούνται, καθώς στον προϋπολογισμό του 2009 δεν έχουν προβλεφθεί πιστώσεις για δαπάνες αυτής της μορφής.

* Για επιχορηγήσεις διαφόρων φορέων διατίθενται σημαντικά κονδύλια από τον κρατικό προϋπολογισμό. Ωστόσο, δεν μπορεί να αναλαμβάνει το οικονομικό βάρος όλων των επιλογών των διοικήσεων των επιχορηγούμενων φορέων, οι οποίες οφείλουν να καθορίσουν τις προτεραιότητές τους, να ιεραρχήσουν τις ανάγκες τους και να προσαρμόσουν τους προϋπολογισμούς τους στο ύψος των αντίστοιχων πιστώσεων επιχορήγησης που έχουν εγγραφεί στον κρατικό προϋπολογισμό και των ιδίων αυτών εσόδων.

Η εγγραφή πιστώσεων στον κρατικό προϋπολογισμό για επιχορήγηση φορέων δεν σημαίνει κατ' ανάγκη και υποχρέωση καταβολής της, ως εκ τούτου για την καταβολή των επιχορηγήσεων θα λαμβάνεται υπόψη ο σκοπός διάθεσής της και οι επιμέρους ανάγκες που θα καλυφθούν.

* Η αναγκαιότητα καταβολής ή μη της επιχορήγησης θα πρέπει να αποφασίζεται ύστερα από αξιολόγηση της οικονομικής κατάστασης των υπό επιχορήγηση φορέων και εφόσον οι δαπάνες τους δεν μπορούν να καλυφθούν από τα ίδια έσοδά τους και τα έσοδα από την αξιοποίηση και εκμετάλλευση της περιουσίας τους. Σε καμία περίπτωση η επιχορήγηση των διαφόρων φορέων δεν θα πρέπει να οδηγεί στη δημιουργία αποθεματικών.


ΣΧΟΛΙΟ

Για να δούμε τώρα πού θα βρεί τις πιστώσεις ο Υπουργός Υγείας για τις αυξήσεις στο μισθολόγιο των γιατρών, για τις προσλήψεις 2500 γιατρών στο πρώτο εξάμηνο του 2009, για τις 5500 προσλήψεις νοσηλευτών, αφού αυτά δεν είναι εγγεγραμμένα στον ψηφισθέντα προϋπολογισμό!