Φαίνεται πως η Οικονομίας μας... ασθενεί.
Δεν εξηγείται αλλιώς.
Γι αυτό και μετακινούνται νοσηλεύτριες, έστω και με παραλλαγή, για τη παροχή νοσηλευτικών υπηρεσιών... στην πάσχουσα οικονομία μας.
Εξ άλλου σε καιρό πανδημίας είμαστε .Δεν ξέρεις τι μπορεί να προκύψει.Να έχουμε και τις ...εφεδρείες μας.
Θα μου πείτε σιγά !Κάτι τρέχει στα γύφτικα!Καθημερινό φαινόμενο.
Τα ρουσφέτια είναι... ρουσφέτια .Απλά το ...χρώμα αλλάζει κάθε τόσο!!!
Ε ρε δύσμοιρο ΕΣΥ !
Άντε με το καλό να δούμε και κανα γιατρό.
Αν δω και κανένα νευροχειρουργό...θα πεθάνωωωωωω!
Από το Epirus Gate
Αποκαλυπτική ερώτηση του Μιχάλη Καρχιμάκη στον Αβραμόπουλο
Την μετακίνηση Νοσηλευτικού Προσωπικού από το Κέντρο Υγείας Ηγουμενίτσας και λοιπές ατασθαλίες στο Νοσοκομείο Φιλιατών,μεταξύ των οποίων και απόσπαση στο γραφείο του Υφυπουργού Οικονομικών Αντώνη Μπέζα, καταγγέλλει με ερώτηση την οποία κατέθεσε προς τον Υπουργό Υγείας κ. Δημήτρη Αβραμόπουλο, ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Μιχάλης Καρχιμάκης. Αναλυτικά στην ερώτηση του κ. Καρχιμάκη αναφέρονται τα εξής:
Κύριε Υπουργέ,
Με την υπ. αριθ. 2342/6-3-09, απόφαση του Διοικητή του Νοσοκομείου Φιλιατών κ. Παππά, εντέλλονται να «μετακινηθούν» οι νοσηλεύτριες του Κέντρου Υγείας Ηγουμενίτσας για «υπηρεσιακές ανάγκες» στο Νοσοκομείο Φιλιατών, των οποίων η μετακίνηση θα γίνεται εκ περιτροπής ανά δίμηνο.
Προκειμένου ο Διοικητής του νοσοκομείου Φιλιατών να στηρίξει νομικά την απόφασή του, επικαλείται αόριστα τις διατάξεις των νόμων 3229/2005 (Νόμος για το ΕΣΥ) και 3528/2007 (υπαλληλικός κώδικας).
Οι νοσηλεύτριες του Κ.Υ. Ηγουμενίτσας με αίτησή τους ζήτησαν διευκρινήσεις και στην απάντηση που έλαβαν από το Διοικητή του Νοσοκομείου, αυτός τους αναφέρει ότι σύμφωνα με το άρθρο 7, παρ.8 του Ν.3329/2005, που αφορά τις αρμοδιότητες του Διοικητή, αυτός αποφασίζει για τις μετακινήσεις προσωπικού, εντός των διοικητικών ορίων ευθύνης του…
Ωστόσο δεν αναφέρεται στις διατάξεις του υπαλληλικού κώδικα 3528/2007, όπου σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 66, το οποίο συγκεκριμενοποιεί τον όρο «μετακίνηση υπαλλήλου» και ειδικότερα η παράγραφος 3 του ως άνω άρθρου αναφέρει ότι για μετακίνηση σε οργανική μονάδα που εδρεύει σε περιοχή άλλου Δήμου ή Κοινότητας, το οικείο όργανο (δηλαδή ο Διοικητής) υποχρεούται να μετακινήσει τον υπάλληλο που έχει εκδηλώσει επιθυμία μετακίνησης στη συγκεκριμένη οργανική μονάδα. Επίσης στην παρ. 4 του ίδιου άρθρου αναφέρεται ότι η μετακίνηση εκτός Νομού ή σε νησί γίνεται με τη διαδικασία της μετάθεσης. Δηλαδή συνάγεται ότι η μετακίνηση εντός Νομού ισοδυναμεί με μετάθεση, η οποία ως γνωστόν δεν έχει χρονικό όριο.
Στο ερώτημα των νοσηλευτριών πώς δημιουργήθηκαν τα κενά, δεν δόθηκε καμία απάντηση.
Περεταίρω δε, πριν τη λήψη της απόφασης αυτής, που επικαλείται υπηρεσιακές ανάγκες και ελλείψεις προσωπικού στο Νοσοκομείο Φιλιατών, έγιναν δύο αποσπάσεις νοσηλευτικού προσωπικού προς το Κ.Υ. Ηγουμενίτσας από νοσοκομεία της Αθήνας. Επίσης, η «απόφαση μετακίνησης» της νοσηλεύτριας Δ.Ε. από Μονάδα της Άρτας στο Κ.Υ. Ηγουμενίτσας προκειμένου να καλυφθούν υπηρεσιακές ανάγκες αυτού. Ξεπερνώντας κάθε όριο και έννοια νομιμότητας ο Διοικητής της 6ης Υγειονομικής Περιφέρειας κ. Νικόπουλος αποφάσισε τη μετακίνηση της ανωτέρω υπαλλήλου χωρίς να προβλέπεται αυτό από καμία διάταξη, χωρίς να έχει κανένα δικαίωμα μετακίνησης υπαλλήλων αφού σύμφωνα με τον υπαλληλικό κώδικα η μετακίνηση εκτός Νομού ή σε νησί, γίνεται με τη διαδικασία της μετάθεσης (βασικά στο έγγραφο της μετακίνησης γίνεται επίκληση του Ν. 3599, σύμφωνα με το άρθρο 24 του οποίου, ο Διοικητής της Υγειονομικής Περιφέρειας έχει δικαίωμα μετακίνησης προσωπικού για χρονικό διάστημα όχι μεγαλύτερο των τριών μηνών κατ’ έτος. Στον υπαλληλικό κώδικα δεν γίνεται αναφορά αφού αυτή η διάταξη αντίκειται στις διατάξεις του 3528/07). Επίσης παρατηρώντας το έγγραφο μετακίνησης, θα διαπιστώσει κανείς ότι δεν πρόκειται για κάποια απόφαση, αλλά για ένα απλό έγγραφο και στα σχετικά που αναφέρονται σε αυτό, δε γίνεται λόγος για απόφαση του Διοικητή της 6ης ΥΠΕ.
Στη συνέχεια οι νοσηλεύτριες του Κ.Υ. Ηγουμενίτσας με αναφορά τους επεσήμαναν ότι είναι παράνομη η απόφαση του Διοικητή του Νοσοκομείου και ότι από τη νομολογία προκύπτει σαφώς ότι δεν έχει το δικαίωμα για μετακίνησή τους από το Κέντρο Υγείας Ηγουμενίτσας στο Νοσοκομείο Φιλιατρών, απαιτώντας η απόφαση να ανακληθεί αυτοβούλως προς συμμόρφωση στην ισχύουσα νομοθεσία ενώ μετά από παραίνεση δικηγόρου αποφάσισαν να μην αρνηθούν την εκτέλεση της απόφασης.
Στη συνέχεια έγινε γνωστή απόφαση του Υπηρεσιακού Συμβουλίου του Νοσοκομείου Φιλιατών με την οποία επέτρεπε την απόσπαση νοσηλευτριών σε διοικητικές υπηρεσίες άλλων φορέων, ενώ παράλληλα έγινε γνωστό ότι μία εκ των νοσηλευτριών του Νοσοκομείου είχε αποσπαστεί στο γραφείο του τοπικού βουλευτή και Υφυπουργού Οικονομικών.
Οι νοσηλεύτριες εξοργισμένες έστειλαν νέα αναφορά προς το Νοσοκομείο, αναφέροντας ρητά ότι δεν εκτελούν την απόφαση επικαλούμενες την παράγραφο 3 του άρθρου 5 του Υπαλληλικού Κώδικα και προέβησαν σε καταγγελία προς τον τοπικό τύπο με την οποία γνωστοποίησαν την απόφαση του Υπηρεσιακού Συμβουλίου αναφέροντας εκτός των άλλων και τη μετακίνηση της νοσηλεύτριας προς το γραφείο του Υφυπουργού Οικονομικών, θέτοντας παράλληλα και το ερώτημα, πώς είναι δυνατόν να εγκρίνεται η μετάταξη προσωπικού από το νοσοκομείο, και από την άλλη πλευρά το προσωπικό του Κέντρου Υγείας να καλείται να καλύψει αυτά τα κενά.
Το αντίγραφο της απόφασης του Υπηρεσιακού Συμβουλίου δόθηκε στις ενδιαφερόμενες νοσηλεύτριες μετά από εισαγγελική παρέμβαση (2232/9—09 έγγραφο της εισαγγελίας Πρωτοδικών Θεσπρωτίας) στο οποίο επιβεβαιώνονται τα όσα αναφέρθηκαν στις καταγγελίες με τη μόνη διαφορά ότι κα Δ.Α. που υπηρετεί στο γραφείο του Υφυπουργού Οικονομικών αναφέρεται ως υπάλληλος ΔΕ Διοικητικού-Λογιστικού και όχι ως ΔΕ Αδελφών νοσοκόμων αφού από το 2008 είχε προηγηθεί μετάταξή της σε διαφορετικό κλάδο.
Με δεδομένο ότι τις διατάξεις αυτές του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ. τις έχει νομοθετήσει ο Νομοθέτης προκειμένου να προστατεύσει τον υπάλληλο από τυχόν μετακινήσεις, μεταθέσεις, μετατάξεις και αποσπάσεις για λόγους πολιτικούς, για λόγους προσωπικής εμπάθειας, δηλαδή από τέτοιους είδους αυθαιρεσίας της Διοίκησης,
Ερωτάστε:
* Σε ποιες ενέργειες προτίθεστε να προβείτε για την παράνομη απόφαση του Διοικητή του Νοσοκομείου να μετακινήσει τις δύο νοσηλεύτριες παρά το γεγονός ότι δεν είχε το δικαίωμα για μετακίνησή τους από το Κέντρο Υγείας Ηγουμενίτσας στο Νοσοκομείο Φιλιατών;
* Γιατί δεν αποσπάστηκαν στο Νοσοκομείο Φιλιατρών οι νοσηλευτές από νοσοκομεία της Αθήνας;
* Με ποια λογική έγινε η «απόφαση μετακίνησης» της νοσηλεύτριας κα Δ.Ε. από Μονάδα της Άρτας στο Κ.Υ. Ηγουμενίτσας προκειμένου να καλυφθούν υπηρεσιακές ανάγκες αυτού όπου ξεπερνώντας κάθε όριο και έννοια νομιμότητας ο Διοικητής της 6ης Υγειονομικής Περιφέρειας κ. Νικόπουλος αποφάσισε τη μετακίνηση της ανωτέρω υπαλλήλου χωρίς να προβλέπεται αυτό από καμία διάταξη και χωρίς να έχει κανένα δικαίωμα μετακίνησης υπαλλήλων σύμφωνα με τον υπαλληλικό κώδικα;
* Πώς δικαιολογείται η μετακίνηση της νοσηλεύτριας προς το γραφείο του Υφυπουργού Οικονομικών;
* Πώς είναι δυνατόν να εγκρίνεται η μετάταξη προσωπικού από το νοσοκομείο, και από την άλλη πλευρά το προσωπικό του Κέντρου Υγείας να καλείται να καλύψει αυτά τα κενά;