Κυριακή 7 Ιουνίου 2009

1535 γραμμή εξυπηρέτησης ή γραμμή αποκλεισμoύ;

Εδώ και μερικούς μήνες για να κλείσεις ένα ραντεβού στο νοσοκομείο Πρέβεζας πρέπει να συννενοηθείς με... ένα ρομπότ! Μιλάμε για τη γραμμή "εξυπηρέτησης" 1535.

Από τις πρώτες μέρες λειτουργίας του είχαμε γίνει δέκτες παραπόνων από πολλούς πολίτες του νομού μας, που μας εξέφραζαν τη δυσκολία τους να "συννενοηθούν" με το ρομπότ.
Ιδιαίτερες μάλιστα ήταν και είναι οι δυσκολίες "συννενόησης" που αντιμετωπίζουν ηλικιωμένοι συνάνθρωποί μας από τα χωριά του νομού μας.Και μην ξεχνάμε ότι αυτή η πληθυσμιακή ομάδα , για προφανείς λόγους είναι αυτή που κάνει και πιο συχνή χρήση των τακτικών ιατρείων του νοσοκομείου μας.

Τα παράπονα συνεχίζουν αν και είναι αλήθεια όχι με την ίδια ένταση.
Εξοικειώθηκαν; Μάλλον όχι.

Το πιο πιθανό είναι ότι κατάλαβαν ότι άκρη δεν βγάζουν και ...παραιτήθηκαν , ψάχνοντας για άλλες , πιο "προσιτές" σε αυτούς λύσεις.
Είναι δε χαρακτηριστικό αυτό που μας αποκάλυψαν ηλικιωμένοι συμπολίτες μας.Ψάχνουν στο χωριό ή στη γειτονιά τους κάποιον νεότερο που τον "χρησιμοποιούν" για να κλείσουν το ραντεβού μέσω της γραμμής"εξυπηρέτησης" 1535.


Από την άποψη αυτή είναι πολύ επίκαιρο το παρακάτω κείμενο που δημοσιεύθηκε στον Ημιόροφο του Indy.gr

Ομιλείτε την ρομποτική;

1535: καινούρια γραμμή εξυπηρέτησης ή καινούρια εφαρμογή του αποκλεισμού στην πράξη;

Αρρωσταίνουμε ζώντας στα γρανάζια μιας παρανοϊκής μηχανής. Αποκομμένοι από τις επιθυμίες και τις ανάγκες μας, αναγκασμένοι να επιβιώσουμε σε ένα σύστημα όπου υπέρτατη αξία είναι το κέρδος. Απευθυνόμαστε έτσι σαν ασθενείς σε ένα σύστημα περίθαλψης που συνεχώς απαξιώνεται, στα πλαίσια της λογικής μείωσης των δαπανών για την «υγεία». Στο νοσοκομείο η εργασία γίνεται πιο επισφαλής, πιο ελαστική, ενώ χάνονται και θέσεις εργασίας. Έτσι πρόσφατα οι εργαζόμενοι στα τηλεφωνικά κέντρα των νοσοκομείων αντικαταστάθηκαν από ρομπότ, με άμεσο αντίκτυπο στην εξυπηρέτησή μας. Τηλεφωνούμε λοιπόν στο 1535 για να κλείσουμε ραντεβού σε κάποιο ιατρείο και μιλάμε σε ένα ρομπότ. Το σύστημα περίθαλψης έτσι μας υπενθυμίζει ωμά αυτό που προείπαμε. Μην τρέφουμε αυταπάτες, δεν είμαστε ανθρώπινες οντότητες με συναισθήματα, ανάγκες και επιθυμίες. Είμαστε παραγωγικές μηχανές που χρειάζονται επισκευή.

Εσείς πόσο σωστά ελληνικά μιλάτε;

Μέσα από την ολιγόμηνη εφαρμογή του 1535, διαπιστώσαμε ότι για να κλείσεις ραντεβού πρέπει να είσαι ορθόφωνος με την ελληνική μητρική σου γλώσσα. Οι μετανάστες που δεν έχουν ορθή προφορά ή δεν κατέχουν επαρκώς τη γλώσσα είναι αυτόματα αποκλεισμένοι. Γι’ αυτούς ορθώνεται επομένως ένα ακόμη εμπόδιο και προστίθεται στη σωρεία των αποκλεισμών τους από την «δημοκρατία των ίσων».

Ακούς παππού;

Και οι ηλικιωμένοι; Που δυσκολεύονται να κατανοήσουν το σύστημα λειτουργίας του 1535;

Που δεν έχουν τις απαραίτητες γνώσεις ή χρειάζονται βοήθεια για να εκφράσουν τι ακριβώς ιατρείο θέλουν;

Ή που απλά μιλούν τη γλώσσα του χωριού τους και όχι την ελληνικήν των λεξικών;

Και αυτοί δεν εξυπηρετούνται. Αλλά αυτοί ούτως ή άλλως για το σύστημα περίθαλψης

είναι πια πλεονάζον βάρος. Έχουν πάψει να είναι καλολαδωμένες παραγωγικές μηχανές.

«Σκοτώνουν τα άλογα όταν γεράσουν».

Ο αποκλεισμός φυσικά επεκτείνεται σε όλους τους χρήστες υπηρεσιών με προβλήματα έκφρασης λόγου ή ακοής, ντόπιους ή μετανάστες. Επίσης, το αυτοματοποιημένο αυτό σύστημα δεν είναι ευέλικτο, αφού δεν κλείνει τα ραντεβού με βάση τη διαθεσιμότητα και τις ανάγκες του ασθενούς – δεν μπορεί ο ασθενής να κλείσει δύο ραντεβού την ίδια μέρα για οικονομία χρόνου, αλλά ούτε και να επιλέξει το εξωτερικό ιατρείο με τη μικρότερη αναμονή.

Από χρήμα πώς πάτε; ή ξαναγυρνώντας στο κέρδος

Από τις πρώτες ερωτήσεις στο 1535 είναι αν προτιμάς πρωινό ή απογευματινό ιατρείο. Έτσι, προωθείται ο θεσμός των απογευματινών ιατρείων, όπου έχουν πρόσβαση μόνον όσοι έχουν τα απαραίτητα χρήματα και οι οποίοι φυσικά απολαμβάνουν και καλύτερη μεταχείριση στην πρωινή λειτουργία των νοσοκομείων λόγω της πελατειακής τους σχέσης με το γιατρό.

Μέσα από ένα νούμερο αναπαράγονται όλοι οι αποκλεισμοί με βάση την ιθαγένεια , τη γλώσσα, την ηλικία, την οικονομική κατάσταση. Η απόσταση μεταξύ του ασθενούς και του γιατρού του δημόσιου νοσοκομείου μεγαλώνει ολοένα και περισσότερο, ένας λαβύρινθος εμποδίων παρεμβάλλεται ανάμεσά τους, τον οποίο λίγοι κατορθώνουν να ξεπεράσουν, με αποτέλεσμα οι υπόλοιποι να στρέφονται προς τον ιδιωτικό τομέα. Σαν εργαζόμενοι στη βιομηχανία της υγείας προσπαθούμε να αντιταχθούμε σε όλους τους προηγούμενους αποκλεισμούς. Δεν θέλουμε να αντιμετωπίζονται οι άνθρωποι ούτε σαν μηχανές προς επισκευή, ούτε προς απόσυρση. Σε αυτή την προσπάθεια, σας θέλουμε δίπλα μας.

Όσα δεν «ακούει» το ρομπότ στο 1535, ας τα «ακούσουν» οι υπεύθυνοι στις δύο ΥΠΕ !! (υγειονομικές περιφέρειες)

Τηλ. 3ης ΥΠΕ: 2313-320500

Τηλ. 4ης ΥΠΕ: 2310-371806, 2310-371800 (ώρες γραφείου)

εργαζόμενοι / ες στη βιομηχανία της υγείας